Évösszegző post 2013-ról

8:38:00 PM


Marha gyorsan eltelt ez az egy év. Szinte most kezdett el az év, aztán máris véget ér. Hihetetlen tartalmas volt programokban és 2013 sokat adott ahhoz, hogy végre úgy érezzem jó úton haladok az álmaim megvalósításához.

Végre láttam a tengert életemben először, és életemben először igazából nyaraltam. Tavasztól őszig baromi sok koncerten jártam (felsorolni sem tudom) és a barátaimmal is sokat lógtunk mindenfelé. Áprilistól beindult a mókuskerék a Gabo Kiadónál, és közben még 3 másik helyen is helyt állok, úgyhogy az olvasásra fennmaradó idő eléggé lecsökkent, de valahogy nem bánom. A lopott fél órák evés közben, a hajnali gangon olvasások (most kidurrant a lámpa, így nem tudok cigizés közben olvasni - tudom rossz szokás, majd lerakom egyszer a bagót.), a villamoson állva olvasás és közben fékezéskor el nem esés virtuális aranyérmese lettem szerintem. Megkönnyítette a dolgomat, hogy végre használok egy Kindle-t és ez mindenhová cipelem magammal. Értsd = moziban még nem kezdődik el a film és fent van a lámpa olvasom. Koncertkezdés előtt (nyáron főleg) mindig olvasom (ki jár koncertre manapság könyvekkel? hát én!), míg el nem kezdődik a buli. Utálom a hajszárítást, így amikor fújatom 10 percig a hajamra a levegőt olvasom a Kindle-n. Igen, ilyen eszközökhöz kell folyamodnom manapság, hogy haladni tudjak, de már írtam, nem bánom :) Akkor jó az élet, ha zajlik és ha van mivel megtölteni a napokat.

És akkor jöjjön az a tisztességes évelemzés:


Egy kis statisztika a blogról: naponta 300-400-500 látogatott meg (jobb napokon 500, szarabbakon 300 is alig van), havonta ez 12-14 ezer ember jelentett nagyjából. Azt hiszem ha jó adatot nézek, akkor 148.000 körüli az éves oldalmegtekintésem. Bár ebből lehet, hogy saját magam vagyok vagy 1000, de leszarom :D Hullámzó a blog látogatottsága, ahogy a postjaim is, de még mindig írjak 4 napig egy postot, mintsem 1 óra alatt tegyek ki egy olyat, ami gány minőségű.

Leglátogatottabb idei évi post : Oravecz Nóra Összekötve könyvéről keletkezett (ezzel az írónő felzárkózott Lakatos Levente Barbiebébije mögé - bár az régebbi történet), majdnem 2600 ember volt erre kíváncsi. Nem is értem miért? Nah jó, pár helyre kikerült a postom, körbelinkelték Twitteren, lájkolgatták FB-on és  hivatkoztak rá különböző oldalak, fórumok stb. és mivel elég nagy hype veszi most körül az írónőt, így ebből én is csippentettem egy szeletet. Szóval örülök neki azért, még akkor is ha a könyvélmény nem volt annyira mély.

A legtöbb látogató a Google-ből érkezett, aztán a Twitterről (ahol több mint 2000-en követnek), Amadea régi blogjáról (wtf?), és az új blogjáról.

Az év olvasmányait EBBEN a postban már leírtam, ezek nagyjából ~17156 oldalt adtak ki. 50 könyv, ebből 2 félbehagyott, és néhány e-könyv.


Kiadók szerint nem tudom (lusta vagyok számolgatni bevallom), de valószínűleg a Gabo kiadó vezet. Micsoda meglepetés! :D Tavaly kiolvastam a SZJG sorozatot, az Párválasztó 1-2őt, a Beszélnünk kell Kevinrőlt, a Rozéfröccsöt, Bábelt.

Belekóstoltam az Animus skandináv krimi sorozatának pár darabjába, olvastam könyvet a Cartaphilus kiadótól, az Ulpiustól, Kellytől, Pongrácztól, és a Könyvmolyképző Kiadótól.

Leghosszabb könyvem: Leiner Laura Szent Johanna Gimi befejező 2 kötetes Örökké I és II. kötete volt, amit egybe csomagoltak így a 744 oldalával ez lett a leghosszabb 2013-ban.

Legrövidebb könyvem: Oravecz Nóra Tejszínhab nélkülje volt, de amilyen rövid volt annyira bosszantott is.

Amit a leghosszabb ideig olvastam: Zombi túlélő könyv volt Max Brooks-tól. Ez egyféle tankönyv, lexikon így nem igazán hajtott, hogy minél gyorsabban letudjam, szépen lassan emésztgettem inkább.

Amiket félbehagytam: Rowling Átmenti üresedése, és a Penumbra úr nonstop könyvesboltja valamiért nem ment. Utóbbit tuti elolvasom, az előbbinél minduntalan bealudtam így nem szeretném erőltetni.

Ami a legjobban tetszett: Eleven testek, Óceán az út végén, A Paladin-prófécia

Ami a legkevésbé sem: Oravecz Nóra itt elég erősen vezet az Összekötvével, és a Tejszínhab nélküllel. Nem meglepetés. A Vérmacska sem tetszett, zavart a sok káromkodás, pedig aztán néha én is eleresztem magam.

Legkedvesebb emlék: Óceán az út végén. Imádtam, belemerültem, mesés volt. Ráadásul az első Gaiman igazi kötetem volt így beleszerettem és akarom az összeset.

A legelszomorítóbb: Beszélnünk kell Kevinről várólistás volt, muszáj volt végigolvasnom, de iszonyat nyomasztó olvasmány volt.

A legmegdöbbentőbb: a krimik igazán letaglózóak. Főleg Nesbo és Lars Kepler Hipnotizőrje, de említhetném meg Lehane Sötétség fogd meg a kezem-jét is.

A legromantikusabb: Az Örökös és a Párválasztó erősen vezetik ezt a kategóriát, azóta ezeknek a második részét is kiolvastam és ezekben is volt bőven romantikus momentum.

A legidegesítőbb: Oravecz Nóra szingli bibliája a Tejszínhab nélkül. #FFFFUUU

Amiket én vásároltam: idén nem költöttem sokat könyvre, mindegyik akcióban beszerzett példány volt, -30-40 néha még több % százalékkal leértékelt példány, és sok olcsóság a Könyvudvarból. Sajnos nem vezettem ezeket sem igazán, így csak augusztusban elkezdett BESZERZÉSEK rovatból tudok visszakövetkeztetni.

Amiket nyertem: elég szerencsés év van mögöttem, sok könyvet nyertem (de még annál is több mozijegyet!), sokat a Férfinek köszönhetek. Úgy tűnik ráragasztottam a szerencsecsillagot. Idén is remélem tartom majd ezt a jó szokást. Többet között nyereménykényt érkezett hozzám a Csodák kora, Hipnotizőr, Csontszüret, Csillagainkban a hiba (ezeket a Férfi nyerte!).

Rukkolán szereztem: Vérbe öltözött Anna, Beszélnünk kell Kevinről, Jasmine, Vérmacska - ezeket már el is olvastam. Dale Cooper naplója, Hollókirály, Shiver, Gyönyörű bajkeverő, Szerelmes szélhámosok, Csók pont jókor, Kétbalkezes istennő, Fogadj rám. Mivel augusztusban kezdtem el a Szerzemények rovatot, így és máshová nem nagyon vezettem a hozzám került könyveket, így hiányosak az emlékeim.

Recenziók: érkezett néhány. Többek között A fekete láng urai, a Halálgyár, Összekötve, Dublin street. Mindegyiken jól szórakoztam, úgyhogy innen is köszönöm őket a kiadóknak, és az íróknak.

Ha listázni kéne az ÉV könyvei nálam a következők: 

1. Mark Frost: A Paladin-prófécia - zseniálisan izgalmas ifjúsági könyv, aminek nagyon várom a folytatását.

2. Isaac Marion: Eleven testek  - zombis, szerelmes, humoros, megfilmesített regény, amit marhára tetszett. Nagyon fogok figyelni, hogy Marion újabb könyvét is elolvassam.

3. Dennis Lehane: Sötétség, fogd meg a kezem - Lehane még mindig zseniálisa, ezt mindig megállapítom, amikor elolvasom az egyik regényét. 

4. Neil Gaiman: Óceán az út végén mesés, belefeledkezős, gyerekkori emlékeket felelevenítő tökéletesség. Azóta már megkaptam az Amerikai isteneket is Gaiman-től, úgyhogy alig várom, hogy azt is elolvassam.

5. B. B. Vayk: A fekete láng ura I.- csodás fantasy mese, amiben nagyon sok jó pillanatot okozott. Remélem hamarosan jön a következő rész!

Amikben nagyot csalódtam, ezeket nem is részletezem, a postokban úgyis megtettem őket. 

1. Oravecz Nóra: Tejszínhab nélkül
2. Oravecz Nóra: Összekötve
3. Sophie Kinsella: A pöttöm boltkóros 
4. Simon Tamás: Vérmacska
5. Jostein Gaarder: A történetárus 

Sok olyan könyvet olvastam, amin megdöbbentem, vagy elgondolkoztatott. Ezek a következők: Bomlás, A hipnotizőr, Halálgyár, Hóember, A kitaszított

Nagyon szerettem Hidasi Judit Rozéfröccs-ét, amelyben sok tanulságos dolgot olvastam a barátságról, a szerelemről, az újrakezdésről, a bizalomról, vagy éppen a féltékenységről.

E-könyvben olvastam 2013-ban: Tudom, mit csinál a gyereked szombat éjjel, A Párválasztó, Az Elit, Az örökös, A Juliette társaság, Mindörökkön örökké. A könyveket ti is megvásárolhatjátok a linkekre kattinva a Dibook-tól!

Azt hiszem összességében jó évet zártam ezzel a 48 befejezett könyvvel. Mindenféle stílusban, mindenféle kiadótól olvastam és vegyes értékeléseim születettek. Még mindig tartom magam ahhoz, hogy teljesen őszintén leírom a véleményemet. Ha nem tetszik egy könyv, nem fogom felfelé pontozni csak azért, mert recenzióba kaptam egy kiadótól, vagy magától az írótól. Emellett persze igyekszem nem a földbe döngölni a regényeket, a kritika nem sárdobálásról szól és nem arról, hogy elvegyem mindenki más kedvét az adott könyv elolvasásától. Mindenkinek más tetszik, és attól, hogy még valaki Oravecz Nóra rajongó még ugyanolyan jó ember, mint bárki más.

Igyekeztem 2013-ban nem túlvállalni magam recenziókkal. Igazából inkább úgy vagyok ezzel, hogy nagyon jó érzés, ha egy író vagy egy kiadó megkeres, mert tetszett neki 1-1 postom, minthogy én kilincseljek csak azért, hogy elmondhassam magamról, hogy ÉN is írtam erről és arról a könyvről. Mostanság amúgy sem megyek rá az újdonságokra, ez az év inkább a várólistacsökkentésemről szólt, amit derekasan végig is vittem. Itt van a 12 könyv, amit mind kiolvastam ügyesen. Nagy öröm ez nekem!



Tavaly azért néha olvastam párhuzamos könyveket (Kindle vs papírkönyv), de a saját tempómban tudtam haladtam, és az olvasás öröme hajtott.

Szeretném megköszönni minden látogatónak, kommentelőnek és minden blogger társnak a kedves szavakat, bátorítást MINDENT! Nélkületek nem menne úgysem ez már lassan 4 éve. Juhúúúú!

Nem tervezek 2014-re effektív semmit sem, folytatom az évet a tavalyi könyvek pótlásával, aztán jó lenne nem elmaradásban lenni magammal. Kiolvasom a 2014-es várólistámat aztán az e-könyves sorozatomról kitenni a draftban kallódó postjaimat és néha megrecenziózni (van ilyen szó, vagy nyelvújítok?) egy-két könyvet.

Egy szó mint száz: 2014-ben is veletek ugyanígy, ugyanitt! 



A többiek is évet értékeltek: Szellem, Pupilla, Gigi, Titti, Adri, Miamona, Nita, Amadea, Pöfivonat, Cseri, Katacica

Ezeket is olvasd el

4 komment

  1. "ebből lehet, hogy saját magam vagyok vagy 1000, de leszarom :D" Háhá, hát ezen jót röhögtem :D
    Jó kis poszt lett, ó és tök jó, a Paladin-próféciát megkaptam karácsonyra, örülök hogy neked így tetszett :) Gratulálok a várólistacsökkentés befejezéshez is :)
    Amadea régi blogjáról hogy jöhettek? :D Egyébként érdekes, Amadeától hozzám is rengetegen jönnek, bár hozzá kell tennem a blogspotos címéről. :)

    Sok jó könyvet jövőre is! :) Pussz!

    ReplyDelete
  2. Szia! Szép kerek kis évértékelés lett! :) A statisztikádtól el vagyok hűlve! Sejtettem mindig, hogy sokkal jobb, mint az enyém, de hogy ennyivel?!?! Mondjuk én a sajátomra is büszke vagyok azért, mert tudom, hogy sokszor elvont könyveket olvasok, így nem csoda, ha nem tolonganak az olvasók. Amúgy itt a blogspot-on be lehet állítani, hogy a saját blognézésedet ne számítsa bele a statisztikába, így egy kicsit pontosabb képet lehet kapni. Boldog új évet itt is! :)

    ReplyDelete
  3. Igazán szerencsés évetek volt, tényleg jó sok mindent nyertetek:)
    Öröm volt olvasni a beszámolódat, rájöttem, hogy az ízlésünk talán kissé különböző, de örülök, hogy rátaláltam a blogodra, szeretem olvasgatni. :)
    Oravecz Nórához nagy bátorság kellett, gratulálok :D

    Amúgy nekem is Amadeától jönnek a legtöbben! Akkor neki mekkora forgalma lehet? :))) Nem mintha neked lenne okod panaszra, igazán szép számok:)

    ReplyDelete
  4. @Pupilla Amadea a hatalmas látogatás generátora :) Nekem is jön a blogspotos címéről, de a freeblogosról is mutat a számláló.

    @Ildi tudom, hogy ki lehet szedni, közben rájöttem, de nem szedem ki, végülis én is megtekintő vagyok, bár a látogatásokba oda úgysem számol be mert ugye egy IP-ről csak napi 1 látogatást számol a rendszer mindenhol. Látogató lehet 5000 is, ha az csak 2500 ember, aki 2x nézegeti meg a blogomat. Bár itt még nem tartok, de tudod nekem Twitterről jönnek ennyien, a 2 ezer követő azért rákattog egy-egy címre, szóval csak azért. Egyébként meg nem a látogatók számítanak :)

    @Kata kösziiii az olvasást. Én már egy ideje nyomon követlek, sok olyan könyvet olvasol, ami érdekel majd engem is, úgyhogy tartsd meg a jó szokásodat :)

    ReplyDelete

Subscribe